free templates joomla

Contact

Madame Curiestraat 3
1433 AA Kudelstaart
0297-324523

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK: 34298760

 
 De Ford GT zal vanaf volgend jaar uitkomen in de 24 uur van Le Mans, door velen beschouwd als de Grand Prix van het uithoudingsvermogen en de efficiency. Vandaag is op het beroemde circuit in het Franse Le Mans de Ford GT onthuld. De raceauto zal uitkomen in de Le Mans GT Endurance voor professionele teams en coureurs (LM GTE Pro). 
 
De nieuwe raceauto die het resultaat is van het innovatievermogen van Ford, is gebaseerd op de nieuwe Ford GT supercar die in januari is onthuld. Met zowel de productieauto als de raceauto wordt in 2016 de 50e verjaardag van de “sweep” van 1966 op Le Mans gevierd, toen Ford GT-raceauto's op de 1e, 2e en 3e plaats eindigden. Ford won vervolgens ook op Le Mans in de jaren 1967, 1968 en 1969.
 
"Toen de GT40 in de jaren zestig meedeed aan Le Mans, wilde Henry Ford II bewijzen dat Ford in staat was om de meest legendarische fabrikanten van endurance-auto's te verslaan," zegt Bill Ford, Executive Chairman van Ford Motor Company. "We zijn nog steeds bijzonder trots op het feit dat wij deze zware race vier keer op rij hebben gewonnen en dat de passie voor innovatie waarmee indertijd de eerste Ford GT is ontworpen ons nog steeds inspireert." 
 
De nieuwe Ford GT zal in 2016 deelnemen aan alle wedstrijden van het World Endurance Championship en het TUDOR United SportsCar Championship en debuteert in januari 2016 bij de Rolex 24 At Daytona, Florida. De twee Ford teams zullen worden beheerd door het raceteam “Chip Ganassi Racing met Felix Sabates” (CGRFS). Beide teams willen met vier auto's deelnemen aan Le Mans. De coureurs worden op een later moment bekendgemaakt.
 
De nieuwe Ford GT vormt het ultieme product van de nieuwe Ford Performance Group, een divisie die zich toelegt op innovatie door middel van prestatie. 
Ford Performance, dat in 2020 meer dan 212 nieuwe sportieve modellen afgeleverd wil hebben, zal zijn inspanningen op racegebied en innovatieve deskundigheid op het gebied van snelheid richten op specifieke sportieve modellen en onderdelen, zodat de nieuwste technologieën sneller kunnen worden toegepast op het hele modellenaanbod van Ford.
 
Ford merkt dat het segment van sportieve auto's groeit doordat de klant een auto wil die een laag brandstofverbruik, geavanceerde technologie en een fantastische rijervaring met elkaar combineert. De reeks sportieve modellen van de Ford Performance Group omvat de Ford GT, de Focus RS, de F-150 Raptor, de Shelby GT350 en GT350R, de Focus ST en de Fiesta ST.
 
"Ford blijft zich internationaal richten op drie prioriteiten: het versnellen van ons One Ford-plan, het met passie produceren van uitmuntende auto's en het stimuleren van innovatie binnen ons hele bedrijf,” zegt Mark Fields, President en CEO van de Ford Motor Company. “Alle drie komen samen in het ontwerp van de nieuwe Ford GT. Uit onze rijke geschiedenis in de autosport weten we dat sportieve concurrentie op het allerhoogste niveau een uitstekende broedplaats is voor nog meer productinnovatie."
 
De Ford GT raceauto is voorzien van een aantal innovaties waarvan Ford gelooft dat zij het bedrijf niet alleen kansen zal bieden in de LM GTE Pro, maar dat alle modellen van Ford er uiteindelijk van zullen profiteren. Daarbij gaat het onder meer om ultramoderne aerodynamica die door de grotere neerwaartse druk voor een betere stabiliteit met minimale luchtweerstand zorgt, geavanceerde lichtgewicht composieten met koolstofvezel voor een bijzonder stijf, maar lichtgewicht chassis en het vermogen en de zuinigheid door de EcoBoost-technologie.
 
“Tijdens de ontwikkeling van de Ford GT werd het voor iedereen duidelijk dat dit de auto is waarmee wij als Ford weer kunnen terugkeren in de top van de GT-raceklasse,” zegt Raj Nair, Ford Motor Company Group Vice President Global Product Development en Chief Technical Officer. "Wij geloven dat de vooruitgang die met de Ford GT is geboekt op het gebied van aerodynamica, gewichtsreductie en EcoBoost-technologie een bijzondere raceauto heeft opgeleverd waarmee we internationaal aan wedstrijden kunnen deelnemen."
 
Aan dit project werkt Ford samen met Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Brembo en CGRFS. Ford en Multimatic hebben een grote rol gespeeld in het ontwerp en de tests, en CGRFS heeft veel adviezen verstrekt tijdens de ontwikkeling. Roush Yates ondersteunt de ontwikkeling van de 3.5-liter EcoBoost V6 – de krachtigste EcoBoost productiemotor ooit.
 
De 3.5-liter EcoBoost V6-motor heeft in 2014 tijdens het TUDOR United SportsCar Championship zijn debuut gemaakt. Sindsdien hebben Ford en CGRFS samen een aantal belangrijke races op hun naam geschreven, waaronder de 12 uur van Sebring en de Rolex 24 At Daytona. Naast grote successen met sportauto's hebben de raceteams van Ganassi belangrijke overwinningen geboekt in de Daytona 500, de Brickyard 400 en de Indianapolis 500.
 
"We hebben races en kampioenschappen gewonnen, maar we hebben nooit meegedaan aan Le Mans," zegt teameigenaar Chip Ganassi. “Wanneer je als raceteam het aanbod krijgt om met de nieuwe Ford GT mee te doen aan de grootste autorace ter wereld, en dat op de 50e verjaardag van een van de beroemdste overwinningen in de geschiedenis van de autosport, dan kun je dat toch niet naast je neerleggen? Wordt het een uitdaging? Absoluut, maar we kunnen ons geen betere partner wensen dan Ford."
De Ford GT zal vanaf volgend jaar uitkomen in de 24 uur van Le Mans, door velen beschouwd als de Grand Prix van het uithoudingsvermogen en de efficiency. Vandaag is op het beroemde circuit in het Franse Le Mans de Ford GT onthuld. De raceauto zal uitkomen in de Le Mans GT Endurance voor professionele teams en coureurs (LM GTE Pro). 
 
De nieuwe raceauto die het resultaat is van het innovatievermogen van Ford, is gebaseerd op de nieuwe Ford GT supercar die in januari is onthuld. Met zowel de productieauto als de raceauto wordt in 2016 de 50e verjaardag van de “sweep” van 1966 op Le Mans gevierd, toen Ford GT-raceauto's op de 1e, 2e en 3e plaats eindigden. Ford won vervolgens ook op Le Mans in de jaren 1967, 1968 en 1969.
 
"Toen de GT40 in de jaren zestig meedeed aan Le Mans, wilde Henry Ford II bewijzen dat Ford in staat was om de meest legendarische fabrikanten van endurance-auto's te verslaan," zegt Bill Ford, Executive Chairman van Ford Motor Company. "We zijn nog steeds bijzonder trots op het feit dat wij deze zware race vier keer op rij hebben gewonnen en dat de passie voor innovatie waarmee indertijd de eerste Ford GT is ontworpen ons nog steeds inspireert." 
 
De nieuwe Ford GT zal in 2016 deelnemen aan alle wedstrijden van het World Endurance Championship en het TUDOR United SportsCar Championship en debuteert in januari 2016 bij de Rolex 24 At Daytona, Florida. De twee Ford teams zullen worden beheerd door het raceteam “Chip Ganassi Racing met Felix Sabates” (CGRFS). Beide teams willen met vier auto's deelnemen aan Le Mans. De coureurs worden op een later moment bekendgemaakt.
 
De nieuwe Ford GT vormt het ultieme product van de nieuwe Ford Performance Group, een divisie die zich toelegt op innovatie door middel van prestatie. 
Ford Performance, dat in 2020 meer dan 212 nieuwe sportieve modellen afgeleverd wil hebben, zal zijn inspanningen op racegebied en innovatieve deskundigheid op het gebied van snelheid richten op specifieke sportieve modellen en onderdelen, zodat de nieuwste technologieën sneller kunnen worden toegepast op het hele modellenaanbod van Ford.
 
Ford merkt dat het segment van sportieve auto's groeit doordat de klant een auto wil die een laag brandstofverbruik, geavanceerde technologie en een fantastische rijervaring met elkaar combineert. De reeks sportieve modellen van de Ford Performance Group omvat de Ford GT, de Focus RS, de F-150 Raptor, de Shelby GT350 en GT350R, de Focus ST en de Fiesta ST.
 
"Ford blijft zich internationaal richten op drie prioriteiten: het versnellen van ons One Ford-plan, het met passie produceren van uitmuntende auto's en het stimuleren van innovatie binnen ons hele bedrijf,” zegt Mark Fields, President en CEO van de Ford Motor Company. “Alle drie komen samen in het ontwerp van de nieuwe Ford GT. Uit onze rijke geschiedenis in de autosport weten we dat sportieve concurrentie op het allerhoogste niveau een uitstekende broedplaats is voor nog meer productinnovatie."
 
De Ford GT raceauto is voorzien van een aantal innovaties waarvan Ford gelooft dat zij het bedrijf niet alleen kansen zal bieden in de LM GTE Pro, maar dat alle modellen van Ford er uiteindelijk van zullen profiteren. Daarbij gaat het onder meer om ultramoderne aerodynamica die door de grotere neerwaartse druk voor een betere stabiliteit met minimale luchtweerstand zorgt, geavanceerde lichtgewicht composieten met koolstofvezel voor een bijzonder stijf, maar lichtgewicht chassis en het vermogen en de zuinigheid door de EcoBoost-technologie.
 
“Tijdens de ontwikkeling van de Ford GT werd het voor iedereen duidelijk dat dit de auto is waarmee wij als Ford weer kunnen terugkeren in de top van de GT-raceklasse,” zegt Raj Nair, Ford Motor Company Group Vice President Global Product Development en Chief Technical Officer. "Wij geloven dat de vooruitgang die met de Ford GT is geboekt op het gebied van aerodynamica, gewichtsreductie en EcoBoost-technologie een bijzondere raceauto heeft opgeleverd waarmee we internationaal aan wedstrijden kunnen deelnemen."
 
Aan dit project werkt Ford samen met Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Brembo en CGRFS. Ford en Multimatic hebben een grote rol gespeeld in het ontwerp en de tests, en CGRFS heeft veel adviezen verstrekt tijdens de ontwikkeling. Roush Yates ondersteunt de ontwikkeling van de 3.5-liter EcoBoost V6 – de krachtigste EcoBoost productiemotor ooit.
 
De 3.5-liter EcoBoost V6-motor heeft in 2014 tijdens het TUDOR United SportsCar Championship zijn debuut gemaakt. Sindsdien hebben Ford en CGRFS samen een aantal belangrijke races op hun naam geschreven, waaronder de 12 uur van Sebring en de Rolex 24 At Daytona. Naast grote successen met sportauto's hebben de raceteams van Ganassi belangrijke overwinningen geboekt in de Daytona 500, de Brickyard 400 en de Indianapolis 500.
 
"We hebben races en kampioenschappen gewonnen, maar we hebben nooit meegedaan aan Le Mans," zegt teameigenaar Chip Ganassi. “Wanneer je als raceteam het aanbod krijgt om met de nieuwe Ford GT mee te doen aan de grootste autorace ter wereld, en dat op de 50e verjaardag van een van de beroemdste overwinningen in de geschiedenis van de autosport, dan kun je dat toch niet naast je neerleggen? Wordt het een uitdaging? Absoluut, maar we kunnen ons geen betere partner wensen dan Ford."